معاشرت >> نکاح
سوال نمبر: 148621
جواب نمبر: 148621
بسم الله الرحمن الرحيم
Fatwa: 439-416/sd=6/1438
جس عورت سے نکاح کا واقعی ارادہ ہو، نکاح سے پہلے لڑکے کے لیے اُس کو کسی بہانے سے ایک نظر دیکھنے کی گنجائش ہے، تاکہ نکاح کے بعد کسی ناگواری کا اندیشہ نہ رہے، حدیث شریف سے اِس کی اجازت صراحتاً ثابت ہے اور حدیث سے صرف ایک نظر دیکھ لینے کی اجازت ثابت ہے،تنہائی ، خلوت یا باقاعدہ آمنے سامنے بیٹھنے کا حدیث سے کوئی ثبوت نہیں ہے،علاوہ از ایں یہ صورت نہ صرف یہ کہ بعض خاندان والوں کے لئے ناپسندیدہ ہے؛ بلکہ حیا اور غیرت کے بھی خلاف ہے۔
(۲)اگر کسی بہانے سے لڑکی کو ایک نظر دیکھنی کی صورت نہ ہو،تو گھر کی جن عورتوں پر لڑکے کو اعتماد ہے ان کو لڑکی کے گھر بھیج دیں تاکہ وہ اس کی صحیح صورت حال کا جائزہ لے کر لڑکے کو باخبر کردیں ۔
(۳) اگر رشتہ طے ہونے کے بعد لڑکے نے لڑکی کو دیکھ کر نکاح کرنے سے منع کر دیا، تو یقینا یہ ایک طرف تو لڑکی اور اُس کے خاندان والوں کے لیے عار کا سبب ہے اور دوسری طرف لڑکے کے خاندان والوں کے لیے بد نامی کا سبب ہے، اس لیے شریعت کا اصل منشاء یہ ہے کہ رشتہ طے ہونے سے پہلے ہی لڑکی کی صورتحال سے لڑکے کو واقف کرانے کی کوئی صورت نکال لی جائے، خواہ لڑکے کے دیکھنے کی شکل میں ہو یا گھر کی معتمد خاتون کے ذریعہ۔ عن جابر رضي اللّٰہ عنہ قال: قال رسول اللّٰہ صلی اللّٰہ علیہ وسلم: إذا خطب أحدکم المرأة، فإن استطاع أن ینظر إلی ما یدعوہ إلی نکاحہا فلیفعل۔ (سنن أبي داؤد، کتاب النکاح / باب الرجل ینظر إلی المرأة وہو یرید تزویجہا ۱/۲۸۴)عن المغیرة بن شعبة رضي اللّٰہ عنہ أنہ خطب امرأة، فقال النبي صلی اللّٰہ علیہ وسلم: أنظر إلیہا فإنہ أحریٰ أن یؤدم بینکما۔ (سنن الترمذي ۱/۲۰۷)قال الشیخ ولي اللّٰہ الدہلوي قدس اللّٰہ روحہ: السبب في استحباب النظر إلی المخطوبة أن یکون التزوج علی رَوِیَّةٍ وأن یکون أبعد من الندم الذي یلزمہ إن اقتحم في النکاح ولم یوافقہ فلم یردَّہ، وأسہل للتلافي إن رَدَّ، وأن یکون تزوجہا علی شوق ونشاط إن وافقہ، والرجل الحکیم لا یلج مولجًا حتی یتبین خیرہ وشرہ قبل ولوجہ۔ (حجة اللّٰہ البالغة مع شرح رحمة اللّٰہ الواسعة / من أبواب تدبیر المنزل ۵/۳۸حجاز دیوبندوإذا لم یمکنہ النظر استحب أن یبعث امرأة یثق بہا تنظر إلیہا وتستخبرہ۔ (فتح الملہم ۳/۴۷۶رشیدیة))قال الحافظ في الفتح، قال الجمہور: لا بأس أن ینظر الخاطب إلی المخطوبة قالوا: ولا ینظر إلی غیر وجہہا وکفیہا … وقال الجمہور أیضًا: یجوز أن ینظر إلیہا إذا أراد ذٰلک بغیر إذنہا۔ (فتح الملہم ۳/۴۷۶رشیدیة)۔
واللہ تعالیٰ اعلم
دارالافتاء،
دارالعلوم دیوبند